15. 12. 2017.

Bitcoin objašnjeno kao za debile


J***m ti život, svi pričaju o tom Bitkojinu a niko da mi objasni lepo šta je, ali ovog puta sam toliko bio okružen tim pričama, da sam morao da istražim. 
Dakle, bitcoin je kriptovaluta, šta to znači? Znači da nije centralizovana, ni jedna banka ne utiče na bitcoin, ni jedna država, niko. Taj Japanac Satoshi, rek'o čovek "evo, neka bude u opticaju toliko i toliko bitcoina pa sad ako ulažete više para, više će vredeti", dakle cena zavisi isključivo od ponude i potražnje. Još je rek'o taj brat, "slušaj vamo, da bih podelio taj bitcoin međ rajom, upalite vi lepo vaše računare, pustite ih da rešavaju neke matematičke zadatke koje ću ja da pravim i za svaki zadatak rešen, dobićete deo bitcoina". I tako Bog stvori majnanje(mining).
(pošto niko ne zna indetitet Satošija, neka bude ovaj lik sa slike)

Gde se nalaze bitcoini?
Nalaze se u novčanicima na računarima korisnika, korisnici su povezani međusobno u tzv. blockchain(neću da ulazim u dalju priču) i svaka transakcija se sinhronizuje sa svakim novčanikom online, tj. svaka transakcija je javna.
Cena je trenutno oko $1700 za jedan bitcoin i konstantno raste.
Da li treba kupiti?
Pa ja iskreno, da imam para, verovatno bih, jer kontam da sve više ljudi otkiva šta je to bitcoin, a i neka predviđanja su da do 2025. god. ima da izgura na 1milion $. Pošto su moja finansijska sredstva ograničena, verovatno ću za početak kupiti neki od alternativnih coina, o tome ću detaljnije da pričam u sledećem postu.

Нема коментара:

Постави коментар